نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

فیبر استخوانی عایقی است که از کاغذ و رزین فنولیک ساخته شده است و بهترین خاصیت این محصول دی الکتریک بودن و مقاومت در برابر جریان الکتریکی می باشد. این ورق ها قابلیت ماشینکاری نسبتا مناسبی نسبت به سایر ورقها مانند ورق فایبر گلاس و فیبر نخدار دارند. فیبر استخوانی مقاومت بیشتری در برابر با ورق هایی مانند فیبر فایبرگلاس در درصد جذب آب – مقاومت الکتریک و مکانیک و ماشینکاری دارد و این از مزیت های این ورق به حساب می آید.

 

 

 

از ویژگی های بارز آن می توان به جذب پایین آب ، عایق الکتریکی در ولتاژ بالا و مقاومت حرارتی 120 درجه سانتیگراد اشاره کرد . ضمناً به دلیل سختی جنس این ورق قابلیت تراشکاری دارد و سوراخ کاری آن با استفاده از ابزار دقیق امکان پذیر است . از این فیبر عمدتاً در مولدهای برق ، دینام ها و ترانسفورماتورهای نیروگاه برق استفاده می شود .

 

فنولیک یک ماده سخت متراکم ساخته شده توسط اعمال حرارت و فشار به لایه های کاغذ و یا پارچه، آغشته با رزین های مصنوعی است. این ترکیبات فنولی هستند حدود نیمی از وزن آلومینیوم و چقرمگی فیزیکی خود را در برابر سایش، اصطکاک، تاثیر، و خستگی مواد. خواص ویژه مبارزه با عمل خورنده آب و بسیاری از مواد شیمیایی، افزایش عمر و کارایی قطعات محصول خود را. کیفیت عایق از هر کلاس، مانند ضریب تلفات پایین و استحکام دی الکتریک عالی، آنها را برای بسیاری از کاربردهای برقی و الکترونیکی دقیق با ارزش است.



:: برچسب‌ها: فیبر استخوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

نخ نسوز  مقاوت بالایی در برابر حرارت ، سایش ، کشش ، مواد شیمیایی و  فشار  از خود نشان می دهند .

انواع نخ نسوز عبارتند از :

۱ – نخ نسوز سرامیکی یا طناب سرامیکی (Ceramic Yarn) نسوز :

طناب و نخ نسوز سرامیک از فیبر سرامیکی مبتنی بر آلومینو سیلیکات درجه حرارت بالا ترکیب شده با فیبر شیشه تقویت شده ، این نخ نسوز می تواند با مسلح سیم دار یا بدون سیم (ساده) باشد. این محصول سفید و بی بو است، مناسب برای کاربردهای دمای بالا تا ۲۳۰۰ درجه فارنهایت.

نخ نسوز سرامیکی یکی از بهترین نخ نسوز و طناب نسوز های جهان که هیچ محدودیتی از طرف سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا روی آن اعمال نمی شود. نخ نسوز سرامیکی فاقد هرگونه عامل ارگانیکی و فرآوری های افزودنی است به همین علت خواص شیمیایی و فیزیکی خود را در حرارت بسیار بالا حفظ می کند و به مواد خطرناک تجزیه نمی شود.

نخ نسوز سرامیکی در ۳ نوع : ۱- نخ نسوز گرد ۲- نخ نسوز چهارگوش ۳- نخ نسوز به هم تابیده شده. به این نخ ها پکینگ فایبر سرامیک نیز گفته می شود.

انواع نخ نسوز سرامیکی

کاربرد های نخ نسوز سرامیکی :

کوره ها و دیگ های بخار ، عایق بندی لوله ها و کابل ها ، به عنوان عایق یا واشر در دماهای بسیار بالا ، نخ نسوز سرامیکی کاربرد بالایی در کارخانه های ریخته گری، آلومینیوم و فولاد دارد ، همچنین از این نخ نسوز در کارخانه های کشتیرانی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و کارخانه های شیمیایی استفاده می شود. برای کنترل حرارت می توان از نخ نسوز سرامیکی برای اگزوز ماشین های سنگین و نیمه سنگین ، خودرو ها و موتورها استفاده کرد

۲- نخ نسوز فایبر گلاس یا طناب فایبرگلاس :

نخ نسوز فایبرگلاس یا طناب فایبر گلاس از الیاف فایبر گلاس نوع  E با کیفیت بالا ساخته شده است، که به شکل های طناب نرم و طناب فشرده شده بافته می شود. نخ فایبرگلاسیا طناب فایبر گلاس نمی سوزد و برای استفاده در دمای مداوم تا ۶۵۰ درجه سانتیگراد بسار مناسب است.

نخ یا طناب فایبر گلاس قابل انعطاف و بسیار با دوام است همچنین مقاوم در برابر اسیدها  وقلیایی ها

نخ نسوز فایبرگلاس در ۲ نوع گرد و چهار گوش تولید می شود ، ۱- نخ فایبر گلاس چهارگوش (پکینگ فایبرگلاس) متراکم تر ، قوی تر ، نرم تر از نخ فایبرگلاس پیچ خورده است بیشتر در جاهایی که نیاز به مقاومت بیشتری نسبت به فشرده سازی و سایش مکانیکی دارند کاربرد دارد در مقابل ۲- نخ نسوز فایبرگلاس گرد و بافته شده ، بیشتر برای آب بندی دیگهای بخار ، کوره و درهای کوره ها ، کوره های سوخت چوب و واشر درب فر و کوره مورد استفاده قرار می گیرد همچنین نخ نسوز فایبرگلاس کاربرد زیادی در سطوح ناهموار دارد.

انواع نخ نسوز فایبرگلاس

۳- نخ نسوز آزبست :

نخ نسوز آزبست یا طناب آزبست از فیبرهای آزبست بافته شده ساخته می شود و به صورت گرد، مستطیل یا مربع می باشد. نخ آزبست یکی از مهمترین محصولات ، منسوجات نسوز است . این محصول را با نام نخ کانال کولر نیز می شناسند . این نخ استفاده بسیار گسترده ای در پمپ سانتریفیوژها ، کمپرسور ها ، پمپ های خلا یا وکیوم پمپ ها و درزگیری پروانه کشتی ها و میکسر ها دارد. نخ نسوز آزبست دارای هدایت حرارتی خوب و مقاوم در برابر اسید ها و قلیایی ها است .در مقایسه با دیگر نخ ها و طناب های نسوز نخ آزبستی می تواند به هر حالتی شکل داده شود و در دماهای بسیار بالا تا ۵۵۰ درجه سانتی گراد به راحتی عمل کند ، بخصوص قادر به جلوگیری از گسترش آتش.

انواع نخ نسوز آزبستی

۴- نخ تفلون یا نخ نسوز تفلونی :

نخ تفلون یا پکینگ تفلون خالص ، از نخ تفلون خالص به صورت نوار منعطف در سطح مقطع مربع  بافته شده است  . این نخ انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد همچنین ضریب اصطکاک کم و مقاومت عالی نسبت به فشرده سازی دارد نخ تفلون می تواند در برابر مواد شیمیایی خورنده، حلال ها، روغن ها و نفت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد .

نخ نسوز نفلون جایگزینی مقرون به صرفه نسبت به پکینگ آزبست آغشته به تفلون است

به علت بهداشتی بودن نخ نفلون به عنوان آب بند، کاربرد گسترده ای در صنایعی مثل صنایع غذایی ، صنایع داروسازی ، صنایع کاغذ سازی و پمپ سازی  و  … دارد. مقاومت حرارتی نخ تفلون از -۱۸۰ تا +۲۶۰ درجه است نخ تفلون همچنین مناسب : درزگیر دریچه های صنعتی و پمپ های دوار ، پمپ های پیستونیو سانتریفوژها

نخ تفلون یا نخ نسوز تفلونی

۵- نخ نسوز گرافیت :

برای ساخن نخ نسوز گرافیت از گرافیت قابل انعطاف منبسط شده با حجم بالا استفاده می شود و با استفاده از الیاف پنبه , الیاف شیشه , سیم فولاد ضد زنگ , سیم مسی , فیبر کربن و… تقویت شده است.سپس طی فن آوری پیشرفته ای انعطاف پذیری این نخ توسط دستگاههای مختلفی تقویت شده تا خواص درزگیری این نخ کامل تر شود

نخ نسوز گرافیت واکنشی نسبت مواد شیمیایی از ۰PH تا ۱۴ ندارد ،  البته به استثنا اکسید کننده های قوی مانند اسید نیتریک و اسید سولفوریک

این نخ مناسب آب بندی پمپ ها و درزگیری آن ها برای کارکرد در دمای بالا ، فشار بالا و موارد خورنده

نخ گرافیت در دو نوع مسلح سیم دار  (سیم اینکنل و سیم استنلس استیل ضد زنگ) و بدون سیم ساخته می شود

از انواع نخ گرافیت می توان به : نخ نسوز گرافیت خالص ، نخ گرافیت مسلح شده با فایبرگلاس ، نخ گرافیت مسلح شده با سیم اینکنل ، نخ تفلون گرافیت یا پکینگ تفلون گرافیت  اشاره کرد.

نخ گرافیت



:: برچسب‌ها: نخ نسوز , نخ تفلون ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

عمده ترین کاربرد این چسب نسوز در پوشش سطح مخصوصا در محیط های با حرارت بالا، همچنین می تواند در مواد پر منفذ (متخلخل) مانند عایق کاری آجرهای نسوز و عایق بندی بتون به کار رود و به همان اندازه مقاومت سایشی آن ها را بالا ببرد. همچنین می تواند به عنوان یک چسب برای محصولات فایبر سرامیک استفاده شود.

چسب نسوز سرامیکی مقاومت بسیار خوبی در برابر شوک حرارتی دارد بطوری که می تواند تا ۱۷۶۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.

 

چسب نسوز سرامیکی را می توان به صورت های براش زدن (قلم مو زدن) ، عمل دیپینگ (فرو بردن مواد در چسب) ، و اسپری کردن یا همان پاششی استفاده کرد.

سطوح باید از گریس ، روغن ، خاک  و گرد و غبار پاک شود . ضخامت پوشش چسب نسوز در سطوح جامد تا حد ممکن باید نازک باشد و همچنین دمای خشک شدن آن حداکثر به ۹۰ درجه سانتی گراد احتیاج است.

در صورت نیاز برای چسبناکی سیمان داخل چسب نسوز سرامیکی را می توان با آب شیرین کاهش داد.

قابلیت های چسب نسوز سرامیکی :

  • استفاده در درجه حرارت بالا
  • استفاده بسیار آسان
  • سخت کردن سطح (سفت کردن سطوح)
  • مقاومت سایشی را افزایش می دهد
  • افزایش مقاومت نسبت به نفوذ هوا

 

موارد استفاده چسب نسوز سرامیکی :

۱- پوشش سطح :

در دمای بالا چسب نسوز سرامیکی یک سطح سخت (مانند پوسته تخم مرغ شکل) بر روی سطوح پاک و بدون چربی تشکیل می دهد. این سطح تشکیل شده کاملا پایدار است.

این چسب بر روی اکثر سطوح محصولات فیبر سرامیکی نظیر پتوهای سرامیکی در کوره ها به کار می رود  می تواند به عنوان محافظ در برابر جریان شدید گاز های داغ یا مقاومت آن ها در تماس آهن مذاب با سطح جلوگیری کند.

چسب نسوز سرامیکی چیست

۲- اتصال دهنده :

چسب نسوز سرامیکی برای محیط های با درجه حرارت بالا بسیار توصیه می شود ، بیشتر برای پیوستگی محصولات فایبر سرامیک به هم یا اتصال آنها به سطوح نسوز پر منفذ مانند عایق کاری آجرهای نسوز یا بتن در کوره ها

چسب نسوز سرامیکی چیست

۳- دارای قابلیت اسپری شدن بر روی سطوح برای عایق کاری حرارتی :

یکی از روش های صرفه جویی در مصرف انرژی، جلوگیری از هدر رفتن انرژی حرارتی در ساختمان ها است و بهترین ابزار برای نیل به این هدف استفاده از چسب نسوز سرامیکی جهت عایق های حرارتی است.

چسب نسوز سرامیکی چیست

 

چسب سرامیکی نسوز که از فرمول منحصر بفرد مواد غیر آلی درست شده قادر است تا ۳۲۰۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۶۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

کاربردهای چسب نسوز سرامیکی :

۱ – سنسورهای مکانیکی و ابزارهای الکتریکی

کاربرد چسب نسوز سرامیکی

۲ –  پوشش گرافیت در کوره های خلاء

پوشش گرافیت در کوره های خلاء

۳ – چسب سرامیکی نسوز  در جلوگیری از فرسایش  پوشش کوره های گاز

جلوگیری از فرسایش پوشش کوره های داغ

۴ – چسب سرامیکی نسوز  به عنوان بایندر و اتصال دهنده برای چیدن آجرهای نسوز درکوره های مختلف صنعتی استفاده می شود (ملات نسوز)

ملات نسور درزها را پر کرده، آجرها را به هم متصل کرده و از درزها در برابر هجوم سرباره و گدازهای دیگر محافظت میکند.

   ملات های نسوز  به دو دسته تقسیم میشوند: ملات های سفت شونده در حرارت و ملات های سفت شونده در هوا

استفاده به عنوان ملات نسوز

۵- چسب سرامیکی نسوز  به عنوان  کوتینگ یا همان پوشش قطعات سنگین مانند مخازن ، پمپ ها ، پروانه ها و ….

با توجه به اینکه حتی قویترین زیربناهای فولادی هم در معرض فرسایش قرار دارند بخاطر در تماس بودن مداوم ذرات سنگین ریز ، شن ها و …می توان از چشب نسوز سرامیکی بع عنوان کوتینگ بروی این قطعات و مخازن استفاده کرد

چسب نسوز سرامیکی به عنوان پوشش مخازن

 



:: برچسب‌ها: چسب نسوز سرامیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

 

میکا یک عنصر معدنی طبیعی که دارای سطح شیشه ای مانند مسطح ، شفاف و قابل ارتجاع (خاصیت کشسانی)  است .

عمده ترکیبات آن سیلیکات ، آلومینیوم ، پتاسیم ، منگنز ، آب و آهن است.

میکا دارای بیشترین سطح از سیلیس در بین مواد معدنی است از این رو بیشترین استفاده رو از صنایع مختلف گرفته تا کاربردهای شخصی دارد.

میکا از کجا می آید ؟

میکا دارای مشخصات فیزیکی استثنایی است. به طور طبیعی می توان آن را در سراسر جهان پیدا کرد، به ویژه در حضور سنگ های پالئوزوئیک (کهن زیست) و رسوبات قابل . میکا به طور عمده در هند ، ماداگاسکار ، کانادا و ایالات متحده و روسیه استخراج می شود.

استخراج میکا نسوز در هند و معدن

استخراج سنگ سخت میکا نیاز به حفاری و انفجار دارد ، پس از انفجار سنگ های معدن میکا به اندازه های قابل حمل بریده می شود و تسط کامیون ها به کارخانه فرآوری برده می شود جایی که در آن میکا، کوارتز و فلدسپات استخراج می شود.

چند نوع میکا وجود دارد ؟

از هفت گونه مشترک میکا، تنها مسکوویت (که در آن عنصر پتاسیم زیاد است) و فلوگوپیت (که در آن عنصر منیزیم زیاد است) از اهمیت بسیاری برای صنعت برخوردارند.

میکا موسکوویت و میکا فلوگوپیت چیست ؟

میکا موسکوویت که به نام های میکا سفید یا میکا هندی هم نامیده میشود ، دارای استقامت ولتاژ بهتری نسبت به میکا فلوگوپیت می باشد .از همین رو میکا موسکوویت برای کاربردهای نظیر موتور های برق و ژنراتورها ترجیح داده میشود .

تحمل دمایی بیشتر از ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد.

از فلوگوپیت در صنایع تهیه لوازم عایق الکتریکی ، تهیه طلق ، کاغذ و سنگ های نسوز ، لاستیک سازی ، سرامیک سازی و … استفاده می نمایند.

چرا میکا برای عایق برق استفاده می شود؟

دارای قدرت دی الکتریک بسیار بالا ، اتلاف الکتریکی کم ، مقاومت ویژه بالای سطح و حجم ، پایداری حرارتی عالی  و قدرت قوی برشی و کششی است.

برخی از خواص میکا چیست؟

  • میکا به طور کامل نسبت به عمل مولکولی آب ، اسید ، قلیایی ها ، روغن ها و حلال ها بی اثر است
  • غیر قابل اشتعال
  • تحمل دمایی تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد
  • مقاوم در برابر اکسید کننده تخلیه الکتریکی
  • مقاومت دی الکتریک بزرگتر از ۲۵ کیلو ولت / میلیمتر است . میکا مقاومت زیادی در برابر خوردگی و فرسایش الکتریکی دارد.

انوع میکا عبارت است از : میکا رولی ، نوار میکا ، ورق میکا ، صفحه میکا

انواع میکا نسوز و میکا رولی

نوار نسوز میکا چیست؟

نوار نسوز میکا ترکیبی از پارچه فیبرشیشه ای ، کاغذ میکا و فیلم پلی اتیلن ترفتالات آغشته شده با اپوکسی پلی استر است.

نوار نسوز میکا  برای کابل های کنترل ، کابل های ابزار دقیق و کابل های ثبت سیگنال که امنیت زیادی در صنایع و تجهیزات استراتژیک (مانند بیمارستانها ، سکوهای نفتی ، تونل های راه آهن و تاسیسات صنعتی و نظامی)  در شرایط آتش سوزی یا در محیط های با درجه حرارت بالا (تا ۹۵۰ درجه سانتی گراد میکا نوار طبیعی و ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد برای نوار میکا مصنوعی)  دارند ، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به انعطاف پذیری قابل توجه و استحکام کششی بالا نوار نسوز میکا ، می توان آن را به راحتی در تجهیزاتی که با نوار کار میکنند در سرعت بالا (تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه) استفاده کرد.

نوار نسوز میکا فاقد هرگونه آزبست ، هالوژن و گازهای سمی است.

نوار میکا به عنوان عایق الکتریکی

            ویژگیهای نوار میکا :

– مقاوم در برابر انتشار شعله و عملکرد در شرایط سخت آتش (حتی تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد)

– ضد آب و مقاوم در برابر شوک و لرزش

ورق میکا چیست ؟

برای اینکه میکا جهت استفاده تجاری آماده شود آنرا بصورت ورق در اندازه ها و ضخامت های مختلف برش میدهند که آنرا ورق میکا (Mica Sheet) گویند. از ورق میکا برای ساخت واشر های عایق الکتریکی نیز استفاده می شود. ورق میکا در پشتیبانی مکانیکی و عایق الکتریکی در کابین های ولتاژ بالا نیز استفاده ی زیادی دارد همچنین از ورق میکا به عنوان جایگزینی مناسب برای پانل های آزبست در دستگاه های پرس فورج (پرس فورج سرد و گرم) و پرس هیدرولیک

              ویژگیهای ورق میکا :

– ثابت دی الکتریک بالا

– حرارت عالی مقاومت

– انعطاف پذیری و انعطاف پذیری عالی

– می توانید آن را به قطعات فوق العاده نازک تقسیم کنید

                کاربردهای ورق میکا :

  • تراشه های بخاری برقی
  • شاخص سطح آب
  • عایق بندی
  • خازن ها
  • در صنایع هوایی و هوافضا

میکا رولی :

همانطور که همه می دانیم میکا رولی از ورق عایق ساخته شده توسط میکا تولید می شود یا از ترکیب با لایه های تقویت شده (مسلح شده) مانند پارچه نسوز فایبر گلاس ، پارچه نسوز سرامیکی یا حتی برخی از لایه های تقویت شده خاص، برای اهداف مختلف از جمله عایق الکتریکی و یا عایق حرارتی ساخته می شود.

عکس زیر نشان می دهد که چطور میکا رولی از ورق میکا تولید می شود . مراحل نورد میکا رولی به این صورت است : ورود ورق میکا ، چسباندن ، خشک کردن و روی هم قرار دادن آن – برای بهترین کیفیت در میکا رولی عامل : کیفیت چسب کامپوزیتی استفاده شده ، سرعت نورد در خط تولید و دمای آن مهم است.

خط تولید میکا رولی

از میکا مواقعی که بخواهیم در عایق بندی کابل ها و … استفاده کنیم آن را برش می دهیم و به شکل نوار میکا استفاده میکنیم .

یکی از کاربردهای مهم میکا رولی در داخل کوره القایی برای صنایع ذوب فلزات و ریخته گری است ، میکا رولی ،که بعضی اوقات آن را میکای لغزنده نیز نام می برند .

این نوع رول میکا در درجه اول  برای عایق الکتریکی میان کویل و مواد مذاب همچنین جداسازی کویل از جداره نسوز در کوره های  القایی بدون هسته طراحی شده است با این عمل عمر بوته های ذوب فلزات زیاد شده و در نتیجه باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آن می شود. همچنین با چسباندن میکا رولی به دیواره کوره از اتلاف گرما جلوگیری می شود .



:: برچسب‌ها: میکا ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

نوار فایبرگلاس از نخ های فایبرگلاس با کیفیت بالا تولید میشود.

نوار فایبر گلاس نیز می تواند با الاستومر سیلیکون با درجه حرارت بالا پوشش داده شود.

– یکی از بهترین و پرکاربرد ترین نوارهای نسوز برای تعمیر اورژانسی و سریع در نشت لوله های بخار ، لوله های فولادی ، شیلنگ های لاستیکی  و کانال های تهویه نوار فایبرگلاس می باشد.

نوار نسوز فایبرگلاس برای ترمیم نشتی لوله ها و ..

مناسب به عنوان عایق حرارتی در اگزوز ماشین های سواری و سنگین :

حرارت قاتل شماره قطات ماشین و موتور است ، بخصوص قطعات الکترونیکی متحرک .در زیر کاپوت ماشین موتور یکی از بزرگترین تولید کنندگان گرما است بنابراین کاهش حرارت تابشی نه تنها به طول عمر قطعات و موتور کمک می کند ، بلکه باعث افزایش کارآیی موتور نیز می شود .

همچنین انرژی لازم برای خنک کنندگی کولر نیز به بهره وری بالایی میرسد.

یکی از بهترین راههای کاهش دما در ماشین عایق کردن اگزوز ماشین مخصوصا در ماشین های سنگین می باشد .

این کار گرمای وروردی به موتور را کاهش می دهد ، اصل دوم اصل ترموداینامیک گاز است ، گازهای گرم بسیار سریعتر از گازهای سرد حرکت می کنند عایق کردن لوله اگزوز توسط نوار نسوز فایبرگلاس باعث می شود گازها سریعتر در لوله ی اگزوز حرکت کنند ، که در واقع باعث جذب بیشتر سوخت و هوا به محفظه احتراق می شود.

در نتیجه عایق کردن لوله اگزوز توسط نوار فایبرگلاس باعث افزایش قدرت موتور می شود.

نوار فایبرگلاس در عایق بندی اگزوز ماشین

فروشگاه نسوزآوران آترا



:: برچسب‌ها: نوار نسوز فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

نوار کپتون یا بقولی چسب کاپتون ! از فیلم پلی آمید که توسط شرکت دوپانت توسعه یافته همراه با چسب نسوز سیلیکون ساخته شده است.

نوار فیلم پلی آمید ، کپتون دارای ویژگی های منحصر بفردی مانند : الکتریکی ، حرارتی ، شیمیایی ، مکانیکی و مقاومت بسیاری در برابر دمای زیاد ، لرزش و دیگر محیط های سخت دارد.

نوار کپتون می تواند به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی نیز به کار رود.

موارد استفاده نوار کپتون در صنعت بسیار است که میتوان به چند مورد آن اشاره کرد :

  1. حفاظت از برد در هنگام لحیم کاری
  2. عایق الکتریکی در ترانسفورماتور، سیم پیچ و موتورهای الکتریکی.
  3. نگهدارنده باتری های لیتیومی
  4. به عنوان نگهدارنده در چاب سابلیمیشن
  5. استفاده در پنل های خورشیدی

کاربرد نوار چسب نسوز کپتون در چاپ سابلیمیشن :

چاپ سابلیمیشن یکی از بهترین انواع چاپ بر روی اشیاء است. به وسیله این نوع چاپ امکان چاپ روی بسیاری از سطوح با کیفیت و با ماندگاری بالا و همچنین قیمت مناسب، در تیراژ حتی ۱ عدد امکان پذیر است.

نحوه کار چاپ سابلیمیشن بصورت زیر است:

ابتدا طرح مورد نظر رو با پرینتر مخصوص سابلیمیشن بر روی کاغذ مخصوص پرینت میکنیم .سپس کاغذ رو بر روی جسم مورد نظر با نوار چسب نسوز کپتون می چسبانیم (یکی از بهترین نوار چسب نسوز در بازار نوار کپتون می باشد) و با دستگاه پرس حرارتی پرس میکنیم. پس از چند دقیقه بر اثر حرارتی که به کاغذ داده میشود، جوهرها تصعید شده و به جسم منتقل میشوند.

نوار کپتون در چاپ سابلیمیشن

کاربرد نوار چسب نسوز کپتون در فضانوردی :

یکی از بهترین نوار چسب های نسوز که  مورد آزمایش های فراوانی از سمت ناسا شده برای استفاده در ایستگاههای فضانوردی و فضانوردان نوار کپتون می باشد.

عایق کردن دسته و ابزارآلات در فضا ممکن است منجر به سنگین و گرانبها شدن آن شود کافی است این وسایل را در نوار کپتون بپیچید.آرشیوهای ناسا پر است از ابزارهای در نوار کپتون پیچیده شده که برای فعالیت های غیرفعال در هنگام ساخت ایستگاه  فضایی بین المللی استفاده می شود.

کاربرد نوار کپتون در فضا

از مزایای نوار کپتون میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استفاده در محدوده دمای بسیار بالا تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد
  • خواص چسبندگی خوب در سطوح دشوار
  • اثر چسبناکی بسیار بسیار کم پس از کندن از سطوح
  • مقاومت بالا در برابر سوراخ شدن
  • مقاوم در برابر اثرات شیمیایی
  • نرم و انعطاف پذیری بسیار بالا
  • ضد خوردگی


:: برچسب‌ها: چسب نسوز کپتون ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد فرج زاده

فایبر گلاس نوعی فیبر ناپیوسته فیبری است که در آن از فیبر تقویت به ویژه فیبر شیشه ای استفاده شده است .

به همین دلیل ممکن است پارچه فایبر گلاس به نام های پارچه پلاستیک تقویت شده یا الیاف شیشه پلاستیک تقویت شده نیز شناخته می شود.

پارچه فایبر گلاس

با توجه با استفاده های پارچه فایبر گلاس ، الیاف شیشه می توانند از انواع مختلف فیبر شیشه ساخته شوند.

فایبر گلاس سبک ، قوی و قابلیت شکننده ای بسیاری کمی دارد . بهترین استفاده از فایبر گلاس در حالت دادن آن حتی در شکل های پیچیده می باشد . این مزایا کاملا توضیح می دهد که چرا فایبر گلاس به طور گسترده ای در وان حمام ، قایق ، هواپیما، سقف و دیگر برنامه های کاربردی استفاده می شود.

فرم ها و اشکال مختلف فایبر گلاس عبارتند از :

پارچه فایبر گلاس : پارچه ای نرم و قابل استفاده در کوره ها و محیط های با حرارت بالا

نوار فایبر گلاس : نوار فایبر گلاس از نخ فایبر فایبر گلاس با کاربردهای مختلف مانند : پوشش و عایق کشتی های باری ، عایق لوله های بخار و حرارت بالا و …

طناب فایبر گلاس :  از نخ فایبر گلاس ساخته و بیشتر برای آب بندی استفاده می شود.

پارچه فایبر گلاس بخاطر استفاده از نخ های حرارت بالا  بسیار مناسب برای محیط های با درجه حرارت بالا حتی تا ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد است.

موارد استفاده پارچه فایبر گلاس :

  • پتوهای جوشکاری
  • پتوهای ایمنی
  • پرده های حرارتی و ایمنی
  • رابط بین اتصالات
  • پوشش محافظ و عایق


:: برچسب‌ها: پارچه فایبر گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد